apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

25.11.10

lelaki dayus! cis!

membuak-buak rasa marah dalam dada bila membaca harian metro hari ini. (actually, dah terlewat pun! baru aje dapat peluang itu sebab sepanjang hari internet, streamyx, kong lagi!)

aku tertanya-tanya dalam hati. apa dah jadi dengan budak-budak perempuan remaja zaman ini? dah kurang sangatkah lelaki melayu untuk dipilih? atau, lelaki melayu dah tak mahu kamu? sehingga sengaja mencari jantan bangsa asing yang sememangnya mencari peluang untuk mengambil kesempatan? 

kalaulah yang dipilih itu, senonoh, bolehlah diterima akal. ini, yang macam penyangak, kutu berahak, syaitan gonjeng itu yang dipilih! woi, apa punya selera yang anda miliki wahai anak2 dara sekelian? (maaf, itu ditujukan kepada mereka yang bercinta dengan warga asing. bagi yang tidak, maafkan nada kasar aku itu tadi, okey!)

lihatlah betapa kurang ajarnya mereka! bila hubungan tidak direstui, maka ayah si perempuan ditetaknya! s*** punya jantan! hah, lelaki begitu yang berjaya memikatmu? owhhh..betul2 aku tak faham! bacalah! baca!

AMPANG: Hanya kerana hubungan cinta dihalang, seorang lelaki menetak bapa kekasihnya menggunakan parang di depan rumah mangsa di Jalan Wawasan, Bandar Baru Ampang, di sini.
Kejadian kira-kira jam 6 petang Isnin lalu berlaku ketika mangsa yang berusia 40 tahun dan bekerja sebagai buruh baru pulang dari pasar malam tidak jauh dari rumahnya dengan menunggang motosikal. 

Suspek dipercayai mengenali anak mangsa yang berusia belasan tahun sejak beberapa bulan lalu, tetapi mangsa dipercayai tidak merestui hubungan itu kerana suspek seorang warga asing. 
Menurut sumber polis, sebaik mangsa turun dari motosikalnya, suspek yang menyorokkan parang di belakang badannya memanggil lelaki itu, tetapi ia tidak diendahkan.

“Mangsa yang tidak mengesyaki sesuatu masuk ke rumah dan ketika itu, suspek menyerang dan menetak kepala serta badan mangsa sebelum melarikan diri. Anak saudara mangsa yang berusia 14 tahun dan berada di rumah itu menjerit kerana terkejut dengan tindakan suspek,” katanya. 

Menurutnya, dalam kekecohan itu, mangsa terjatuh berlumuran darah sebelum dia dibantu jiran yang keluar melihat apa yang berlaku selepas terdengar jeritan meminta tolong. 

“Mangsa yang parah dibawa anak saudaranya itu ke Hospital Ampang dan pemeriksaan mendapati tulang pinggulnya patah akibat ditetak suspek. Berikutan itu, mangsa membuat laporan polis dan susulan itu, seorang lelaki berusia 20-an yang juga warga Filipina ditahan. Siasatan awal mendapati suspek menyerang kerana berang tindakan mangsa yang menghalang cinta mereka.” 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan mengesahkan kejadian terbabit. Katanya, berikutan laporan mangsa, polis menahan seorang lelaki berusia 20-an yang juga warga Filipina beberapa jam kemudian dan merampas sebilah parang dipercayai digunakan dalam kejadian itu. 

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan,” katanya.

2 ulasan:

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.