gemuk dan obes

anda gemuk tak? berat badan anda berlebih-lebihan? puas ber 'diet' tapi....kurus kejap lepas tu naik balik berat badan anda tu? anda dah cuba buat macam2 tp masih x mahu kurus?

anda adalah 1 dpd seramai 16.8 juta rakyat malaysia yang mengalami masalah kegemukan. ramai kan orang gemuk kat negara kita ni yg merangkumi lelaki, perempuan dan juga golongan kanak-kanak? hmm, mmg menakutkan!

daripada jumlah itu pulak, lebih kurang 50% mengalami masalah obesiti. yg 50% lg  merupakan penduduk melebihi berat badan ideal.

kl anda gemuk atau obes, relax kejap.... pastu marilah kita mula memikirkan apa yg patut dibuat. sbb, kita mesti nak kena turunkan berat badan kita tu. mesti! demi diri kita! demi kesihatan kita! demi mengelakkan diri mendapat penyakit2 spt kencing manis, jantung dan darah tinggi.

jom kita!

Ulasan

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

Yang Terakhir: Versi Cerpen

Inikah Cinta? : Versi Cerpen