dia doakan suaminya mati


aku terbaca kisah seorang perempuan ni. dulu, dia berkahwin dapat 3 anak lalu bercerai hidup. anak-anak kini berumur, 13, 15, 17 tahun. umur perempuan ni 40. setahun lepas, dia kahwin dgn seorang lelaki inggeris yg sanggup memeluk islam demi cintakannya. tapi beza umur mereka terlalu besar. mat saleh itu sudah berumur 64 tahun. dah tak kuat dah! 

perempuan ini mula mengeluh maklum kurang mendapat layanan seks dpd suami. katanya suami dia dah mati pucuk. uwaa....... tapi, suami dia ni baik. berhabis duit beli perkakasan seks untuk dia memuaskan nafsunya. masih tak puas-puas jugak! nafsu apa ntah? buaya agaknya?
ataukah alasan utk 'makan di luar?'

kini, dia dan suaminya terpisah oleh kerja. dia pulak berkenalan dgn sorang lelaki. lelaki ini hendakkan ikatan yg serius. dia pulak tak cakap yg dia tu isteri orang. dia mengaku yg dia belum pernah melakukan 'gitu-gitu' dgn lelaki baru ini dlm waktu terdekat tp mengaku tidak mustahil akan terjadi kl mereka masih kerap bertemu utk lunch dan dinner. 

yg ni best...
perempuan ni kata, dia malu nak mintak cerai. yalah, dah dua kali kahwin...takkan nak bercerai pulak. tapi dia kalau boleh nak kahwin dgn lelaki nombor 3 ni. isy, kenapa suami dia tak mati? bila nak mati? mcm mana kalau umur suami dia panjang sbb umur emak mentua dia sekarang 94 thn. masak mcm ni! 

anda faham tak citer ni?
aahhh, pandai pun! perempuan itu mendoakan kematian suami agar dia boleh kahwin lain! 

mcm2 perkara ada di dunia ini, kan? yg baik jadikan contoh ajelah...yg buruk mcm kisah ini? mintak dijauhkan Allah!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

Yang Terakhir: Versi Cerpen

Inikah Cinta? : Versi Cerpen