apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

18.11.10

cikgu dah nak cuti


cikgu2, dah nak cuti sekolah dah. seronok tak?
apa? ada yg cakap tak seronok?
kenapa?
1. boring cuti lama sangat
2. penat buat kerja rumah
3. sunyi sebab tak dikelilingi ramai murid
4. x de kawan sunyi sbb anak2 ada aktiviti sendiri
5. x dpt gi mana2 sbb hubby kerja
6.....
berapa banyak alasan tu?
boring? laa, mcm mana pulak tu? kan ke ada anak-anak2 di rumah? sembanglah dgn depa. jadilah ibu yg mesra, penyayang, dll ciri ibu mithali...boleh, kan?
penat masak, lipat kain, basuh kain, mop rumah.... isy, ajak anak2 buat sama2, ringan sama dijinjing, berat sama dipikul, kan?
sunyi? eleh...alasan jek...kat sekolah pun bukannya ramah sangat dgn anak murid, takut diorg pijak kepala, kan?
xde kwn? oh iyalah...bila di sekolah boleh bergosip, boleh sembang hal artis segala.....kan bagus tu, sunyi? maknanya kuranglah dosa kering kita.
alah, mintaklah suami ambil cuti. diorg kan kena habiskan cuti hujung tahun? mudah bah tu... bisa di atur!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.