apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

29.11.10

Bukan niatku! 7

Sudah dua hari Sarah tidak pergi ke pejabat. Bukan dia sengaja, tapi disebabkan dia terlalu terkejut dan terus demam. Di rumah, Kak Aya tidak sudah-sudah mentertawakannya. Tak boleh blah betul! Kawan sendiri demam, dia boleh gelak tak hengat! Nyampes!

“Kau tau, Sarah?”

Sarah menggelengkan kepala. Hendak tahu apa kalau tidak ada yang bercerita? Uisy!

“Perempuan macam tu, betul-betul tak tahu malu. Dahlah buat perkara keji macam tu pada bos, lepas tu terhegeh-hegeh menagih kasih bos semula. Patutlah selama ni encik Farouq buat dek aje pada dia. Rupa-rupanya ada sejarah pahit, kan?” omel Kak Aya lalu dia menceritakan apa yang berlaku sebaik sahaja Sarah berlari keluar dan balik ke rumah, hari itu.

Kata kak Aya, perempuan itu menangis dan merayu kepada Haris supaya menceraikan dia. Dia juga merayu agar encik Farouq sudi menerima dirinya semula. Dia ingin membetulkan kesilapannya. Dia ingin encik Farouq melupakan semua kisah lama. Kata Azrina, hanya dengan bersama Farouq, dia mampu menjadi seorang isteri yang baik.

“Mentang-mentanglah, encik Farouq tak pernah halau dia setiap kali dia datang ke pejabat? Dia ingat, dia boleh kotak-katikkan perasaan lelaki tu? Ikut suka dia aje, dia nak orang ni, dia pergi. Dia nak orang tu, dia mintak. Wei, kau percaya tak Sarah yang perempuan macam ni wujud?”

Sarah segera bertanya, “Kak Aya, akak rasa, encik Farouq nak rujuk balik dengan cik Azrina tu?”

Kak Aya meletakkan belakang tangan di dahi Sarah. “Huh, nasib baik kau ni demam! Kalau tidak, memang aku luku kepala biul kau tu! Ada ke orang yang hendak menjilat ludah dia balik? Ada?” tanya dia geram.

Sarah menggelengkan kepala.

“Dua tahun lepas......”

“Dua tahun?”

“Ha’ah, diorang kahwin 2 tahun lepas? Kau tahu apa encik Farouq kata semalam? Dia kata, dia tak boleh lupa dua tarikh keramat di bulan Oktober 2008 itu. 12, dan 13 Oktober. Tapi, bila kitorang tanya apa cerita yang satu lagi tu, dia jawab....”

Sarah menanti dengan debaran menggila di dalam dada......

“Dia kata, perkara tu nanti, kau yang akan beritahu kitorang semua.”

8 ulasan:

  1. hahahaaaaaaaaaaa...........mesti lepas ni sarah tergolek dog sebab terkejut beruk dgn jawapan en farouq...................apapun, akak follow..........

    BalasPadam
  2. aisy...suspen j...

    BalasPadam
  3. pe yang die nak cakap tuh..
    nak lagi..
    hikhikhik

    BalasPadam
  4. ishk...suspen betul lah...
    adakah En Faraouq tahu sapa Sarah...

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.