apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

12.11.10

bolos, lolos, sengaja atau tidak...

mereka dlm perjalanan dr depoh tahanan imigresen KLIA untuk pergi ke KLIA. jarak tidaklah jauh sangat. mereka dibawa naik van jabatan imigresen. 

yg buat aku geram bila membaca artikel ini dlm kosmo ialah, kenapa van itu harus singgah isi minyak di dlm perjalanan? bayangkan...anda sdg membawa pesalah, dan anda relaks, isi minyak? sdgkan perkara itu boleh dibuat sebelumnya. entahlah, aku rasa ada yg x betul di sini sehingga menyebabkan dua warga nigeria itu boleh melarikan diri. lagipula, ada dua org pegawai imigresen mengiringi mereka. mcm mana boleh bolos? x kan pegawai2 tu tidur, kut?

hai, jbtn imigresen ni dah x telus ke? apakah dr atas sampai ke bwh...semuanya menerima rasuah? 

kl ya, belajar2lah menginsafkan diri dan bawalah bertaubat. kl tidak, alhamdulillah. 

aku ni bukan apa...tamolah ramai sgt org asing dlm malaysia. yg mana jahat, salah dan perlu dihantar balik ke negara asal mereka, hantarkan ajelah...buat menyemak aje depa tu kat negara kita yg tercinta ini.

2 ulasan:

  1. bolos lagi...
    apa nak jadi dengan penguatkuasa kita...
    rasa x selamat duk negara sendiri kerana terlalu banyak warga asing dari rakyat sendiri...jangan biarkan keamanan negara terancam

    BalasPadam
  2. @seed169

    entahlah...nak jaga dua org pun x boleh, kan?

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.