Langkau ke kandungan utama

berbahagialah kau di sana...



gambar sekadar hiasan.

SLIM RIVER: “Dalam perbualan telefon dengannya semalam (kelmarin), Shaiful menyatakan hasrat menghantar semua anaknya bercuti di kampung. Bagaimanapun, hasrat itu tidak tercapai.

“Kami reda dengan apa yang berlaku dan menerimanya sebagai takdir. Buat masa ini, kami akan menjaga kedua-dua anak Shaiful,” kata Shahar Mohd Ariffin, 61, bapa Shaiful Fadzilah Shahar, 36, yang maut dalam nahas bersama isteri dan dua anaknya di sini, tengah malam kelmarin.

Dia yang ditemui di pekarangan Rumah Mayat HSR, di sini, memberitahu menerima berita kematian Shaiful dan keluarganya kira-kira jam 5 pagi selepas dimaklumkan polis lalu bergegas ke Hospital Slim River (HSR). Kata Shahar, arwah sekeluarga menetap di Taman Ekamatahari, Labu, Seremban, Negeri Sembilan dan bertugas sebagai kerani di sebuah syarikat pengangkutan kargo udara di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Rakan sekerja yang juga jiran Shaiful, Mohd Fazli Ahmad, 40, yang ditemui di HSR berkata, kali terakhir dia bertemu jirannya itu Isnin lalu ketika di tempat kerja.

“Ketika ditemui, Shaiful berkelakuan pelik kerana tidak peramah seperti biasa kerana dia selalunya periang setiap kali kami bertemu,” katanya. Sementara itu, jenazah Shaiful Fadzilah, 36, isterinya Siti Suzana serta anak kembar mereka, Fitri dan Fikri selamat dikebumikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Kampung Gua Badak, Lenggong, selepas disembahyangkan di masjid kampung berkenaan kira-kira jam 4.50 petang semalam.

Lebih 100 ahli keluarga, rakan kenalan mangsa serta sanak saudara hadir pada majlis pengebumian itu sebaik semua jenazah tiba di rumah keluarga mereka di sini kira-kira jam 4.20 petang selepas bertolak dari HSR pada jam 2.30 petang.

sumber: harian metro

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…