apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

29.11.10

ayuh! bangun!

pagi isnin ni selalunya merupakan pagi yang hitam untuk kita. kita malassss...sebab baru lepas cuti. nak mulakan hari ini, aduiiii.... slowww aje, betul tak? jadi meh sini, aku nak motivate anda sikit..hehe...

aku nak sentuh jiwa anda dengan perkataan kuat. dari kuat jadi kekuatan.

apa maksud kuat?

dalam kamus dewan, kuat sinonim dengan gagah, cekal, teguh, teruk, suka, pandai...bergantung kepada ayat....

Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal, tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah, ha, yang ni dari lidah seorang pakar motivasi!
* Orang yang mempunyai kekuatan peribadi ialah orang yang kuat kemahuannya dan sanggup melaksanakan sesuatu dengan tabah dan tekun mengikut prinsip yang dipegangnya.
* Orang yang berjaya dalam hidup adalah orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang.
* Penghalang kepada kejayaan adalah fikiran sendiri, bukannya kecacatan atau kekurangan.
* Tidak ada usaha yang gagal, kegagalan adalah usaha untuk mencapai kemenangan.
* Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.
* Cita-cita tanpa usaha ibarat mimpi yang indah dan membawa kegagalan dan kekesalan di dalam diri kelak.
* Orang yang benar-benar ingin berjaya akan mula memotivasikan diri sendiri terlebih dahulu, kerana hanya dia yang memiliki kunci penggerak dirinya.
* Pengiktirafan dan ganjaran datang kepada mereka yang menunjukkan kualiti yang baik dalam usahanya.
* Perbezaan antara orang yang berjaya dengan orang yang gagal terletak pada rohaninya. apa yang dapat difikirkan menentukan apa yang akan dicapai.
* Kesusahan dan kesulitan adalah laksana musim dingin, basah dan lembab, tidak disukai insan. tetapi sesudah musim sejuk itulah tumbuh bunga-bunga yang harum dan buah-buahan yang subur.
 camne? wah... dah berkobar-kobar nak mulakan hari ini? alhamdulillah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.