apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

16.11.10

arits malaysia persis AL?



jangan x tahu, ada artis lelaki kita yg nak meniru penmpilan dia ni. biasalah, artis malaysia, kan? x tiru, x sah! dan yg ditiru biasanya bukan yg elok2. yg buruk2 di segi penampilan, tingkah laku dan akhlak....

baca tulisan soseh-soseh dlm harian metro...

SS perasan seorang artis lelaki yang dulunya tampil macho, kini seakan-akan mempunyai karakter 'kakak-kakak'. 

Dulu SS pernah meminati dia ketika muncul bertanding dalam program realiti popular. Perwatakannya yang sederhana ditambah dengan sikap merendah diri buatkan kemunculannya sering SS tunggu. Apabila dia gagal meneruskan kemaraan dalam program itu, SS sedih sungguh kerana dia berbakat.

Namun, rezekinya tetap ada dalam seni kerana pengalamannya menyanyi di kelab malam digunakan sepenuhnya untuk menghasilkan single. Ternyata langkahnya menjadi apabila single itu diterima peminat sekali gus menjadikan hayatnya semakin panjang dalam seni. Ketika itu pun SS tengok penampilannya masih sederhana.

Artis ini sekarang tampil dengan single terbaru. SS rasa ini satu perkembangan yang bagus. Tapi yang buat SS terkejut, penampilannya semakin lama semakin berubah ke arah wanita apabila menonjolkan solekan yang tak sepatutnya. Mungkin dia mengambil inspirasi artis Hollywood, Adam Lambert yang berimej gothik tapi SS perhatikan solekan artis ini bukanlah ke arah sedemikian sebaliknya lebih ke arah feminin.

Pada SS, tak perlulah nak mencuba pelbagai benda pelik sangat kerana peminat bukan semakin suka sebaliknya semakin meluat dengan penampilan sebegitu. Lagipun tak perlulah nak ambil artis luar sebagai contoh kerana budaya mereka bukan seperti di negara kita yang masih lagi berpegang pada agama dan nilai murni.

siapa dia, ya? ada yg tahu tak?

2 ulasan:

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.