Langkau ke kandungan utama

terjah blog

Assalamualaikum.....

ni, antara blog-blog yang aku kunjungi:

  1. resepirahsiaku - http://www.resepirahsiaku.com
  2. encik mat gebu - http://www.tiffinbiru.com
  3. encik ben ashaari - http://benashaari.com
  4. penulisan2u - http://www.penulisan2u.my
  5. suri ryana - http://queenlpermaisuri.blogspot.com
  6. melur jelita - http://melurjelita.com
  7. Baharuddin Bekri - http://dingin.blogspot.com
  8. Aliesha Kirana - http://tintaalieshakirana.blogspot.com
  9. Noraz Ikha - http://noraz-ikha.blogspot.com
  10. Azrina Nur Rusly - http://adrinmalina.blogspot.com
  11. Syamnuriezmil - http://syamnuriezmil.wordpress.com
  12. Hany Nafisya - http://biladirikesepian.blogspot.com
  13. Ria Natsumi - http://rianatsumi.blogspot.com
  14. Tinta Biru - http://tintabiru-emi.blogspot.com
  15. Ezaitie Nfib Basri - http://ezaitie.blogspot.com
  16. Farisya Natasha - http://diariterindahfarisyanatasha.blogspot.com
  17. Siti Rahmah Mokhtaruddin - http://cik-khairunnisa.blogspot.com
  18. Nozi Danisya - http://cetusanhati-danisya.blogspot.com
  19. Leela Zulaikha - http://alamzulaika.blogspot.com
  20. Kak Azi - http://gyhanieys.blogspot.com
  21. Umi Kalsom - http://mykarya-dreamer.blogspot.com
  22. SyaCha Abdullah - http://syacha-abdullah.blogspot.com
  23. Afifah Yusof - http://www.myblog-warnabiru.blogspot.com
  24. Wild Cherry- http://inspirasi-wildcherry.blogspot.com
  25. Zafira Nabilah - http://enovelnabilah.blogspot.com
  26. Aidah Bakri - http://sekepinghatiberbaurrasa.blogspot.com
  27. Ana Sofiya - http://www.sofipublications.com
  28. Shima Rostam - http://fantasiceritaku.blogspot.com
  29. shazlyn nfazlyn-http://shazlynnfazlynnstory.blogspot.com
  30. Cik Nera - http://penamissnera.blogspot.com
  31. Eizda Amani - http://eizdaamani.blogspot.com
  32. Qash Irdina - http://belogjejedesperado.blogspot.com
  33. Nirah Nadhirah - http://nadhirahsweet.blogspot.com
actually, ada banyak lagi cuma kak sofi tak sempat nak masukkan. harap jangan kecil hati kepada kengkawan yg masih tidak berada dalam senarai.

sofi



Ulasan

  1. Salam kak sofi , terima kasih. :)
    From: Nirah Nadhirah

    BalasPadam
  2. Salam kak sofi , terima kasih :)
    From: Nirah Nadhirah

    BalasPadam
  3. waaa... WC terjumpa ni... terima kasih kak sofi...

    BalasPadam
  4. 2010.....ria baru je jinak2 dalam bidang penulisan ni...terima kasih...

    RIA NATSUMI/AZALEA ESHAL

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…