apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

26.10.10

syabas mayor!

ROME (AFP) - – Skimpily-clothed women in the town of Castellammare di Stabia in southern Italy are to be fined by the police under new regulations banning "very scanty clothing".
The ban will include skirts judged to be too short, jeans that are too low-slung and necklines that are too plunging and is intended to guard against anti-social behaviour, a spokesman for the town council told AFP.
Mayor Luigi Bobbio of Italy's ruling People of Freedom party defended the much-derided new legislation, which prompted a small protest by female members of the opposition Democratic Party who held a "Mini-skirt Day" rally.
"Mini-skirts are not included in the ban. Mini-skirts are not considered very scanty clothing unless they're so small that they are no longer a skirt and they leave the undergarment showing," Bobbio said before the vote.
wah, cikgu...intro org putih nih? hehe... saje aje. meh, aku nak translate!. ayat aku, senang faham, kan? 
ok...sekarang ni di italy, di bandar castellammare, perempuan-perempuan tidak dibenarkan pakai pakaian menjolok mata spt skirt pendek, jean yg nampakkan pusat atau baju yg buat buah plam anda menonjol nak keluar. uh hu....kl degil, anda akan disaman tahu. bukan sikit, ribuan euro gak lah..
soalan cepu emas: kat malaysia boleh buat gini tak? hehe...aku kl bangsa asing tu, pejam matalah, diorang bukan tahu hukum menutup aurat, iya tak? tapi aku takut golongan artis yg x suka... oops maklumlah..body depa cantik2, kan? 
oops..lagi! terlebih sudah! chao..
sumber: yahoo malaysia.

3 ulasan:

  1. Kalau kat negara lain boleh buat, kat Malaysia pun boleh buat sebenarnya. Macam kat Kelantan tu. Tapi masalahnya, bila orang yang mengaku Islam itu sendiri yang menjadi ketua melaungkan slogan "Kebebasan Berpakaian", kunun-kununnya la... Kita lihat sahaja apakah definasi pakaian Islam mereka di Islamic Fesyen Festival..

    BalasPadam
  2. sy sokong dgn komen ats...
    kata islamic fesyen,tp ntah pe2...
    sapela yg reka pakaian2 2...

    BalasPadam
  3. haha... sakit hati, kan? kan, anonymous?

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.