Langkau ke kandungan utama

syabas mayor!

ROME (AFP) - – Skimpily-clothed women in the town of Castellammare di Stabia in southern Italy are to be fined by the police under new regulations banning "very scanty clothing".
The ban will include skirts judged to be too short, jeans that are too low-slung and necklines that are too plunging and is intended to guard against anti-social behaviour, a spokesman for the town council told AFP.
Mayor Luigi Bobbio of Italy's ruling People of Freedom party defended the much-derided new legislation, which prompted a small protest by female members of the opposition Democratic Party who held a "Mini-skirt Day" rally.
"Mini-skirts are not included in the ban. Mini-skirts are not considered very scanty clothing unless they're so small that they are no longer a skirt and they leave the undergarment showing," Bobbio said before the vote.
wah, cikgu...intro org putih nih? hehe... saje aje. meh, aku nak translate!. ayat aku, senang faham, kan? 
ok...sekarang ni di italy, di bandar castellammare, perempuan-perempuan tidak dibenarkan pakai pakaian menjolok mata spt skirt pendek, jean yg nampakkan pusat atau baju yg buat buah plam anda menonjol nak keluar. uh hu....kl degil, anda akan disaman tahu. bukan sikit, ribuan euro gak lah..
soalan cepu emas: kat malaysia boleh buat gini tak? hehe...aku kl bangsa asing tu, pejam matalah, diorang bukan tahu hukum menutup aurat, iya tak? tapi aku takut golongan artis yg x suka... oops maklumlah..body depa cantik2, kan? 
oops..lagi! terlebih sudah! chao..
sumber: yahoo malaysia.

Ulasan

  1. Kalau kat negara lain boleh buat, kat Malaysia pun boleh buat sebenarnya. Macam kat Kelantan tu. Tapi masalahnya, bila orang yang mengaku Islam itu sendiri yang menjadi ketua melaungkan slogan "Kebebasan Berpakaian", kunun-kununnya la... Kita lihat sahaja apakah definasi pakaian Islam mereka di Islamic Fesyen Festival..

    BalasPadam
  2. sy sokong dgn komen ats...
    kata islamic fesyen,tp ntah pe2...
    sapela yg reka pakaian2 2...

    BalasPadam
  3. haha... sakit hati, kan? kan, anonymous?

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…