Follow Us @soratemplates

26.10.10

sedih bila mati begini...

aku tak mahu mengumpat kerana dia sudah tiada. dah mati. jadi, kita jadikanlah iktibar, okey. jaga anak2, adik2 perempuan masing2 supaya mereka tahu bahawa hidup ini bukan sekadar hubungan antara lelaki dengan perempuan sahaja. keseronokan hawa nafsu itu hanya dorongan syaitan. elakkanlah!
bila umur dlm lingkungan 12 tahun, bermakna anak ini masih bersekolah.
mak, ayah, prihatinlah! tanya diri, betulkah anak aku ni pergi sekolah?  jadi, sesekali, telefonlah guru kelas anak, bertanya khabar. bukan apa, takut mati atas bumbung ke......?
kalau terjatuh tu, maaflah. ni, kalau disergah ketika sedang 'gitu-gitu' (bak kata apeklah, kan) cian dia!
dan cikgu-cikgu kelas terutamanya, jangan makan gaji buta. kalau ada anak murid awak tak hadir, siasat. dulu, murid x ke sekolah sebab mereka betul2 demam atau pi tolong mak ayah berkebun atau duduk rumah jaga adik! budak perempuan zaman sekarang ni lain....
jadi, cikgu pun jangan duduk diam je. kat sekolah buka fcebook dan chat pulak...(senyum!)
ada yg terasa? mmm!
lihat kosmo

2 ulasan:

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.