Langkau ke kandungan utama

cinta terlarang

Namanya Amira Diyana binti Marzuki. Umurnya 17 tahun. Dia baru sahaja selesai menduduki peperiksaan SPM.
Kakaknya, Zaireen Diyana binti Marzuki, 27 tahun mahu Amira tinggal dengannya sebaik tamat peperiksaan. Dia yang sedang menunggu kelahiran anak ke 3, perlukan Amira untuk membantunya semasa dia di dalam pantang, sebulan lagi.
Emak tidak menghalang malah kalau nanti Amira ingin tinggal dengan kak longnya itu sehingga keputusan SPM diumumkan, dia lebih suka. Dapatlah Amira menjaga kebajikan Zaireen, fikirnya.
Kehadiran Amira yang nakal dan ceria menggugat hati nurani Mohd Syafiq, si abang ipar. dia senang melihat keletah Amira memesrai anak-anaknya yang comel. makin lama, rasa sayang makin mendalam. sudah kenal erti cemburu melihat Amira rapat dengan Uzair, anak jiran sebelah rumah. Syafiq tahu, cintanya sudah beralih arah.
apa akan terjadi jika Amira menyedari? apa akan terjadi jika cinta Syafiq bersambut? tegakah diteruskan, lantas meretakkan banyak hati, melukakan banyak jiwa?
tunggu kemunculan cerpen ..... CINTA TERLARANG.
tunggu ya!

Ulasan

  1. best2..x sabar2 nak tunggu!!!...

    BalasPadam
  2. menarik...
    seb bek cerpen bukan nvl..heheh...

    BalasPadam
  3. Tak sabar nak tunggu. Macam kena kat batang hidung aje, tapi apakah akhirannya sama?

    BalasPadam
  4. bc sinopsis ni pn dh rs skit ht...
    hehehehe....
    best2...

    BalasPadam
  5. salam...
    cik applemints, sha n anonymous, sabarlah menanti ya

    BalasPadam
  6. aduiii.... cite ni bisa buat jantung tak keruan ni... mau ada yg jatuh jantung nnti...

    BalasPadam
  7. x sabar nak tunggu citerr ni....

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…