Follow Us @soratemplates

25.10.10

185. ada emak yg begini?



soalan apa pulak tu, ya?
kita baca mcm2 cerita. ada ibu yg punya 9 anak, tp tinggal di pusat jagaan org2 tua. anak x peduli pd dia. nak beli pampers pun dia segan nak minta bantuan kewangan dpd pusat jagaan itu sbb dia ada anak. kesian emak tp dlm kes ni, aku lebih kesiankan anak2nya sbb selagi menderhaka, selagi itu x cium bau syurga, kan?

tp mcm mana kl dpt emak yg jahat mulut? anak 4 org. duduk rumah anak sulung, umpat anak no 2. pindah rumah anak no 3, kutuk anak no 4. anak marah ke dia, dia kata derhaka. anak merajuk, dia kata melawan dlm diam. dia pun kutuk kaw-kaw lagi. bila anak buat tak endah, tau apa dia buat? dia mengadu domba. mulalah dia kata anak sulung kutuk anak no 2. yg no 2 maki yg no 3. dilaga2kannya mereka sehingga adik beradik itu berkelahi, masam muka dan saling membenci.

pelik! apa ibu ni nak sebenarnya? mmm, senang aje jwpnnya... dia pun hendak duduk di rumah bergelar pusat jagaan org2 tua. kan?

anak2, siapapun mereka, kesabaran anda itu penting, k!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.