apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

21.10.10

163. toksah tamak, okey!

di dlm inbox atau spam emel anda, pasti ada anda mendpt emel dr uk, ghana, nigeria, amerika, entah mana-mana negara mengatakan anda menang loteri. pernah tak? 
baik ymail atau gmail, sofi yakin anda ada menerimanya. 
ada juga yg hantar dlm kaedah lain. misalnya anda diberitahu yg anda dpt kotak consignment harta ntah drpd siapa yg kaya. betul tak?

Mr.Malaki Mazen. 

Thu, Oct 14, 2010 at 12:15 AM
Reply-To: mazenmalaki0000@gmail.com
Reply | Reply to all | Forward | Print | Delete | Show original
Dear Partner,                                   
                                           Confindential
I am contacting you in regards to a business transfer of a huge sum of money from a deceased account. Though I know that a transaction of this magnitude will make anyone apprehensive and worried, but I am assuring you that all will be well at the end of the day. I decided to contact you due to the urgency of this transaction.

I am a banker by profession in BURKINA FASO, WEST AFRICA and currently holding the post of bill and exchange manager at the foreign remittance department of (BOA) Bank of Africa. I have the opportunity to meet unclaimed funds of ($25.5 Million Dollars) belong to our deceased customer who died along with his entire family in a plane crash.

Hence; I am inviting you for a business deal where this money can be shared between us in the ratio of 60/40 if you agree to my business proposal. Further details of the transfer will be forwarded to you as soon as I receive your urgent
mail.as you knows, every bank have their process for transfer.

Please indicate your willingness by sending your information for more clarification and easy communication, Your full name, Your telephone and fax numbers, enable me process the application form which I will send to you, bearing the deceased customers informations, which you will be glad to have.

Waiting for your urgent mail.

Remain Bless.

Best Regards,
Mr.Malaki Mazen.
bgmana kalau anda terjerat? iyalah, kut tertamak bila baca tulisan yg mengatakan harta tu nilai ratus ribu malah ada yg mencapai jutaan ringgit. 
maka anda pun isi borang yg disediakan. 
hey....anda sedang menyebabkan org2 jahat itu tersengih lebar sbb tidak lama lg mereka akan berjaya menjerat anda. akan jd keadaan sebaliknya, tau! bukan mereka bg anda duit tp anda yg sedekahkan segala milik anda. 
jadi berhati2lah.  dah masuk paper dah kes ni. sbb apa? sbb ada yg hendak kaya cara mudah. 
klik  sini

3 ulasan:

  1. boleh kalau nak kaya...tapi ikutlah jalan yang lurus...bukan dengan skim cepat kaya..

    hehehe....

    BalasPadam
  2. pelik juga kalau ade yang boleh terpedaya dengan spam email macam ni..

    BalasPadam
  3. salam seed169 n hajar.....
    ramai yg nak cepat dan mudah, kan?
    so kena tipulah!

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.