Langkau ke kandungan utama

163. toksah tamak, okey!

di dlm inbox atau spam emel anda, pasti ada anda mendpt emel dr uk, ghana, nigeria, amerika, entah mana-mana negara mengatakan anda menang loteri. pernah tak? 
baik ymail atau gmail, sofi yakin anda ada menerimanya. 
ada juga yg hantar dlm kaedah lain. misalnya anda diberitahu yg anda dpt kotak consignment harta ntah drpd siapa yg kaya. betul tak?

Mr.Malaki Mazen. 

Thu, Oct 14, 2010 at 12:15 AM
Reply-To: mazenmalaki0000@gmail.com
Reply | Reply to all | Forward | Print | Delete | Show original
Dear Partner,                                   
                                           Confindential
I am contacting you in regards to a business transfer of a huge sum of money from a deceased account. Though I know that a transaction of this magnitude will make anyone apprehensive and worried, but I am assuring you that all will be well at the end of the day. I decided to contact you due to the urgency of this transaction.

I am a banker by profession in BURKINA FASO, WEST AFRICA and currently holding the post of bill and exchange manager at the foreign remittance department of (BOA) Bank of Africa. I have the opportunity to meet unclaimed funds of ($25.5 Million Dollars) belong to our deceased customer who died along with his entire family in a plane crash.

Hence; I am inviting you for a business deal where this money can be shared between us in the ratio of 60/40 if you agree to my business proposal. Further details of the transfer will be forwarded to you as soon as I receive your urgent
mail.as you knows, every bank have their process for transfer.

Please indicate your willingness by sending your information for more clarification and easy communication, Your full name, Your telephone and fax numbers, enable me process the application form which I will send to you, bearing the deceased customers informations, which you will be glad to have.

Waiting for your urgent mail.

Remain Bless.

Best Regards,
Mr.Malaki Mazen.
bgmana kalau anda terjerat? iyalah, kut tertamak bila baca tulisan yg mengatakan harta tu nilai ratus ribu malah ada yg mencapai jutaan ringgit. 
maka anda pun isi borang yg disediakan. 
hey....anda sedang menyebabkan org2 jahat itu tersengih lebar sbb tidak lama lg mereka akan berjaya menjerat anda. akan jd keadaan sebaliknya, tau! bukan mereka bg anda duit tp anda yg sedekahkan segala milik anda. 
jadi berhati2lah.  dah masuk paper dah kes ni. sbb apa? sbb ada yg hendak kaya cara mudah. 
klik  sini

Ulasan

  1. boleh kalau nak kaya...tapi ikutlah jalan yang lurus...bukan dengan skim cepat kaya..

    hehehe....

    BalasPadam
  2. pelik juga kalau ade yang boleh terpedaya dengan spam email macam ni..

    BalasPadam
  3. salam seed169 n hajar.....
    ramai yg nak cepat dan mudah, kan?
    so kena tipulah!

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…