Follow Us @soratemplates

8.5.10

59. minggu blank...kosong

1 mei yg lepas ialah hari pekerja cuti. termasuk aku.

rupa2nya mood cuti ni berlarutan seminggu lamanya dah. kalau anda perasan, aku x byk msk pos sepanjang minggu ini. penyakit x tau apa nak tulis dah mai. penyakit x de idea dah menyerang.

payah! payah!

komputer dibukak 24 jam. taip bukan tak taip tp....ngeee....... all ideas gone with wind.

mungkin sbb aku sedih kut....

esok dah nak berpisah dengan anak keduaku.
buat pertama kali dlm hidupnya, dia terpaksa berdikari.
sebab?
sebab dia nak duduk jauh dpd mak dialah, iaitu aku!

hai anak,
lepas ni semua ko kena buat sendiri, k! makan, minum, pakai, tidur...ciannyerrrr...
tp nak buat mcm mn, kan?
x kan selamanya nak duduk bawah ketiak mak?


aku x susah hati kl dia ni sihat 100% mcm kakak dia yg dah 5 thn berjauhan dgn kami. anak sulungku tu cergas, langgas...skrg kat johor, di utm skudai. org dah cuti, dia masih kat sana, bz..bz...

tp yg no 2 ni, lembik dan lembut sikit. cengeng, kata org skrg. namun itu bukan masalahnya. yg aku risaukan ialah dia ni x brp sihat. dialah yg selalu kuceritakan di blog ni, ttg dia yg mengidap sindrom AIHA sejak hampir 3 thn dulu. setiap hari pun kn mkn ubat prednisolone tuhhh..

risau, risau......

tp demi masa dpn sbb dia ni nak sgt jd doktor....tu yg dia nak pi jugak ke matrikulasi changlun tu!

aku?

doa sentiasa mengiringi...

apa lg yg boleh ku buat, kan?

4 ulasan:

  1. hohoohoh...
    lama2 biasa jg ank ckgu sofi 2...
    yg pntg smngat kena kuat....
    mcm sy...
    first time jauh dr kuarga...
    sdih jg...
    lama2 ok dah..

    BalasPadam
  2. insyaallah..mungkin ini yg terbaik utknyer..doa ibu pasti mengiringi setiap gerak langkahnye... berdoalah selalu..lizz harap dia berjaya menjadi doktor...

    BalasPadam
  3. salam epy dan lizz,

    thanx for ur support.

    rasa bersemangat lepas baca.
    thanx again!

    BalasPadam
  4. salam pn sofi...
    xpe2...anak2 kene berdikari...apiz tau ank2 pn sofi mmmg berdikari sume2 nye...sebagai kaum ibu,bagi kami..kami hanye harapkan doa dan restu kedua ibubapa kite...

    BalasPadam

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.