Langkau ke kandungan utama

57....dah tua2 pun kena tag jugak...layan je lah!


salam..

sofi kena tag. alamak, terkejut sehh..sst yg x disangka-sangka. jd, nak kn jawab soalan nih..

layannnn...

1) adakah anda rasa HOT?

tak pun? tengah hujan lebat kat luar tuh.....

2) Upload wallpaper PC/laptop yang anda gunakan sekarang..?

sofi pilih 'none utk desktop. so 'none' lah kat sini, hehe..

3) Cerita pasal gambar nih...

kosong...x de benda, empty

4) Kali terakhir makan PIZZA...?

tak pernah makan, sekalipun sbb sofi x suka keju. 

5) Lagu terakhir anda dengar...?

dingin ~ ziana zain

6) Apa anda buat selain selesaikan tag nih...?

tengok bil. tetamu kat blog sofi hehe...ku kira, yeah..

7) Selain nama sendiri anda dipanggil nama apa...?

cikgu sofi, mama, ana, 

8) Tag lagi 5 orang sape yer nak tag...?
Ok cuba kasi kat mereka. Tu pun kalau mereka respon ye. Tapi pastikan anda membaca respon mereka juga. Kalau tak sia2 saja mereka menjawab soalan tag ni.

payah nih...


9) Siapa orang no 1 pada anda..?

saya suka watak heroinnya yg lembut dlm pilihan hati

10) Katakan sesuatu pada orang no 5...?

saya suka bila anda beri komen....

11) No 3 ada hubungan dengan sape...?

tentulah dgn yg minatkan e novel dia, ya tak?

12) Bagaimana pulak dengan no 2....?

suka hasil tulisannya....terutama krn sayang

13) Kata-kata cinta dengan orang no 4...?

ilya...takkanlah 566 hari aje? cinta bukan utk selamanya?

14) Berikan 5 fakta yang anda tahu pasal orang yang tag anda...?

kira? mmm, mestilah sejiwa ngan sofi, kan... lembut dan suka berangan wakaka..

yahoo!  google! apa lagi?
hehe merapulah pulak!
dah siap tag dah!
anyway, 
thanx to akira bita...

WISH YOU THE VERY BEST IN WHATEVER YOU DO.

Ulasan

  1. wah.. kena tag gak!!!

    tenkiu kak.. insyaALLAH akan di jawab... =]

    BalasPadam
  2. cikgu... i am very sorry klo tag ni ganggu cikgu tau... hehehe...

    lagi satu... mne de cikgu ni tua ler... sbelum sy tau umo sbnr cikgu.. mmg sy mati2 igt cikgu dlm lingkungan 30-40 an je tau...

    hehehe.. thanks sgt cikgu sudi jwb soklan ni...

    BalasPadam
  3. salam nera...

    jwb jgn tak jwb, ya!



    utk kira,...

    no hal, sayang oi...
    soklan sempoi aje..bukan kn bukak kamus ke atau cr kat library, ke..
    hehe...

    thanx ya!

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. salam...kak sofi...time kasih byk2...huhuhuhu....first time kena tag..terharunya.tp.....camna nak jwb ye..huhuhu...

    BalasPadam
  6. salam kaira,

    jawab aje...

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…