Langkau ke kandungan utama

Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2010

53. kemeriahan di pbakl

dari kiri; fyda, sofi, ashikin (anak sofi yg no 2) dan bikash nur idris. fyda and bikash ni orang kuat kat fp, tau...
dari kiri; azam dan penulis blog resepirahsiaku (azam dr p2u dan yg di sebelah tu..cik abg syg hehe)

52. sinopsis Tak Mampu Kuhindar

salam. 

akhirnya, Tak Mungkin Kuhindar akan berada di pasaran. pada bulan mei, 2010. 


bagi anda yang ingin ke PBAKL, anda boleh mendapakan buku hasil nukilan pertama sofi ini di booth Fajar Pakeer. baby sulung sofi ini sudah mula dijual petang semalam (mekasih rubisya atas maklumat yg anda beri). 

insya-allah, bagi anda yang ingin bersua muka dengan sofi (hehe, malu nih...), datanglah ke PBAKL pada hari ahad ini 28/3/10, bolehlah kita beramah mesra nnt.
dan sofi sangat-sangat berharap agar buah tangan pertama sofi ini mendapat tempat di hati anda. seandainya tidak seperti yang anda harapkan, sofi mohon maaf, hanya itulah yang terdaya sofi persembahkan, namun setiap komen dan kritikan anda amat dialu-alukan supaya sofi mampu melahirkan novel yang lebih mantap pada masa hadapan.

akulah kekasihmu

1 Zaharah duduk termangu di tengah rumah. Di sekelilingnya, keadaan sudah semakin sunyi. Kebanyakan tetamu yang datang sudah meminta diri untuk pulang ke rumah masing-masing. Maklumlah, hari  pun sudah lewat petang. Beberapa orang yang tinggal hanyalah jiran-jiran terdekat yang ingin membantunya mengemas apa yang patut di dalam rumah itu. Baru sebentar tadi, jenazah suaminya sudah selamat disemadikan. Jiwa terasa kosong mengenangi pemergian orang yang tersayang. Sudah hampir 35 tahun hidup bersama-sama, tiba-tiba sahaja suaminya sakit dada semalam. Tup-tup, ketika dia ingin mengurut dada suaminya, sepasang mata redup itu merenungnya dalam-dalam dan tanpa amaran, tanpa ucapan terakhir untuknya, Abdul Rahman pergi, pergi menyahut panggilan Ilahi. Pergi yang tidak akan kembali lagi. Betapa sedih. Betapa hiba. Betapa sunyi. Dia keseorangan kini. Dia bersendirian meniti usia tua setelah ditinggal mati oleh suami. Dia tidak punya sesiapa lagi... “Mak cik….! Mak Cik Za?”

51. Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010

assalamualaikum.
mulai hari ini, semua peminat buku pelbagai kategori, pelbagai isu, pelbagai genre akan bersesak-sesak di pwtc. kl anda semua fikir pwtc hanya sesak semasa musim persidangan umno, anda silap! setiap tahun sewaktu pesta buku diadakan, pwtc macam nak rak...jauh lebih meriah, lebih hingar, lebih hidup berbanding semasa perhimpunan agung umno. tahun lepas aje, kunjungan orang ramai mencecah 400 ribu orang. pesta buku ni diadakan sempena hari buku yang diadakan setiap tahun di peringkat antarabangsa. tujuannya tidak lain ialah untuk menggalakkan masyarakat dunia supaya suka atau minat membaca.

50 Tak Mungkin KuHindar

salam.
anda ternanti-nantikan?
lihatlah....
inilah novel pertama sofi dengan syarikat fajar pakeer sdn bhd.
di blog tajuknya ialah Tak Mampu Ku Hindari tapi dah ditukar kepada 


Tak Mungkin Kuhindar..


walau tajuk berubah...
ianya cerita yg aku tulis 
dan aku harap nanti anda semua akan beli buku ini 
dan terus terusan memberi sokongan kepadaku 
untuk aku hasilkan cerita-cerita yang lebih menarik lagi....
dan kawan-kawan,
nama penaku ialah....


Ana Sofiya


anak aku, si Syikin, yang pilih tu...


ucapan terima kasih kepada fajar pakeer sdn bhd sbb sudi terbitkan Tak Mungkin Kuhindar, muz dan p2u, kak noor, keluarga serta anda semua yang sentiasa menyokongku selama ini.

49. Cancer...mengapa mereka? Mereka terlalu muda!!

salam.


sejak jumaat, aku lost connection dgn dunia luar. mati kutu krn x dpt nak berinternet. gelisah krn x dpt berhubung dgn luahan, hmm..


kawan-kawan, ingat lagi tajuk pengorbanan? ttg seorg isteri yg sanggup menangguhkan rawatan utk penyakit yg dia tanggung demi melahirkan anak ketiganya? ya, anak sudah selamat dilahirkan, dan dia meneruskan perjuangan melawan cancer payudaranya. namun malang, kerana sudah diperingkat terakhir, dia koma dan akhirnya menghembuskan nafasnya yang terakhir. 


ya, cancer sudah meragut satu nyawa, memisahkan seorang ibu daripada seorang anak yang baru dilahirkan.


semalam, aku menziarah seorang lagi yang baru didiagnose sebagai pesakit cancer. doktor belum dapat memberitahu cancer apa dan apa peringkatnya namun yang paling aku sedih ialah, dia ni masih terlalu muda. 


Selagi cintaku ada

1 “Sarah, kita dah lama berkawan. Sejak kita kecik lagi! Macam mana aku nak ubah dari jadi kawan kau kepada jadi suami kau, cuba kau cakap!” Marah Daniel meluap-luap kepada gadis yang sedang duduk di atas bangku mengadap laut luas Selat Melaka di hadapan mereka. Dia geram kerana sejak sampai di pantai Port Dickson kira-kira sejam yang lalu, hanya dia sahaja yang asyik bercakap. Yang asyik marah-marah, sedangkan Sarah hanya diam. Membisu seribu bahasa. “Sarah, kau dengar tak ni? Dari tadi asyik aku aje yang dok pot-pet, pot pet bercakap. Naik kebas mulut aku ni dah!” Sarah menoleh ke arah Daniel. Wajah lelaki itu ditatap sambil tersenyum. Wajah yang sedang kegelisahan. Wajah yang langsung tidak menunjukkan kebahagiaan walau tidak lama lagi mereka berdua akan disandingkan. Nampak jelas, betapa Daniel tidak mahu berkahwin dengannya.



48. abah

salam.


sekarang ni masa-masa sibuk untuk seorang sofi. aku terpaksa pandai2 agihkan masa antara rumah, sekolah, blogging, anak2, suami, novel, anak murid, dan abah. ya, abah... satu-satunya orang tua yang masih lagi ada dalam hidup aku ini (yang lain2 dah meninggal, emak, mak mentua, bapak mentua...) tinggal abah sorang aje!!!


biasalah, bila usia sudah menjangkau 71 tahun, apakah lagi yang bisa kita elakkan? abah pun camtu gak. di usia tua ni, macam-macam penyakit ada mendatangi tubuhnya walau sebenarnya, abah seorang yang amat menjaga pemakanannya. dia tak suka kari, tak suka makan benda-benda manis. makannya sayur rebus aje. nescafe tak minum. tapi, bila dimasukkan ke wad kecemasan 5 hari yang lalu...nah, kencing manisnya dah ke angka 16! darah tinggi pun naik. yang pasti,  di usia ini, segalanya bagai tidak mahu berfungsi secara normal lagi. antibodi dan segala macam yang patut melemahkan kuman dalam badan dah retire agaknya.


widget

Semua yang tercatat dalam blog LUAHAN ini adalah Hak Cipta Terpelihara Ana Sofiya kecuali dinyatakan sebaliknya. Anda adalah dilarang menyalin dan menampal (copy-paste), mencetak, mengeluarkan serta mengedarkan dengan apa-apa tujuan sekalipun. Pendapat yang diutarakan adalah pandangan peribadi Ana Sofiya dan ia mungkin berubah-ubah. Harap maklum.








get this





<a href="http://www.auto-ping.com/" alt="Ping your blog, website, or RSS feed for Free">Ping your blog, website, or RSS feed for Free</a&a…