Langkau ke kandungan utama

43 akhirnya, TMKH akan....

assalamualaikum.
isnin 25.1.2010, hari yang membawa berita gembira buat seorang sofi. 
alhamdulillah, akhirnya berita itu aku  terima juga setelah hampir 2 3 bulan menunggu. hehe, aku yakin semua sahabat pun tahu apa yang aku maksudkan. 
iya, akhirnya, penantian kita bersama sudah berakhir. 
sahabatku semua, insyaAllah, tak mampu ku hindari akan diterbitkan. maksudnya, tmkh akan dihasilkan dalam versi cetak. penerbit?  oh itu? aku rahsiakan dulu, k! cukuplah sekadar berkongsi bahawa tmkh akan dikeluarkan dalam tahun ini jugak. 
jadi, aku harap terjawablah sudah segala soalan dan pertanyaan tentang mengapa aku tidak menyambung tmkh yang terhenti di bab 36.
sekarang ni...aku menunggu untuk mengedit ceritaku itu. tentu sahaja ada bahagian-bahagian yang perlu aku buang atau ada juga yang perlu kepada penambahbaikan. mungkin nanti, aku akan sedikit sibuk dan waktu itu akan kuranglah posting ke blog (mungkin aje, hehe!)
cukup sampai di sini untuk kali ini.....
cheerio.
p.s: terima kasih atas sokongan, dorongan dan kesabaran anda semua. ur my true friends.sofi. 

Ulasan

  1. wa..tahniah.... bestnye.. xsaba nk beli.. jgn edit lame2 ye cikgu sofi... hehheheh

    ala..... jgn la cetu... wpon bz ngan tmkh, cs jgn lupe ea?

    BalasPadam
  2. salam rubisya,
    terima kasih.
    insyaAllah... sofi cuba bahagi masa sebaik mungkin hehe

    BalasPadam
  3. tahniah sofi..patut tunggu sambungan tak datang2 jugak..
    agak2 bila akan ader kat pasaran..?

    BalasPadam
  4. thniah untk cikgu sofi...
    mmg ptut pun crta 2 dterbitkan...
    smua karya ckgu smua best...
    gud luck...

    BalasPadam
  5. wahhhh.. tahniah cikgu sofi!!!
    dah publish nanti kasi tau na!!
    nak otograf tuan punya novel sekali!!

    BalasPadam
  6. salam.
    ena, terima kasih.

    me insan biasa, laa, ingatkan tau yg tmkh dinilai, hehe

    nomie, sama2 tunggu

    epi, anda terlalu memuji, pepun thanx.

    missnera, insyaAllah, tp kn tukar sign yg cantik lah hehe

    BalasPadam
  7. mama...2010 will be the best year for both of us..proud of u..

    mmmuahhh.. :))

    BalasPadam
  8. tahniah cikgu sofi...

    BalasPadam
  9. salam hayat, insyaAllah! chaiyok!!!

    anonympous, siapa pun jua anda, terima kasih ya! terima kasih byk2.

    BalasPadam
  10. waah...
    tak sabar nak beli..
    ptot lah lame x ade n3 tmkh...
    sume novl hsl sofi sume best2..
    rase frust sgt2 bile x de n3 tmkh dlu..hari3 check..ehhehe..
    ape2 pon chayok3...

    BalasPadam
  11. salam unknown gemini

    begitu setia anda dengan tmkh, ya. insyaAllah akan diterbitkan. nnt bila dah confirm, sofi war2kan lg, hehe. jgn lupa beli, k!

    BalasPadam
  12. syukur alhamdulillah & tahniah
    semoga semuanya sukses

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…