Langkau ke kandungan utama

terharu

salam.
dah masuk bulan terakhir 2009. bulan disember. ini membawa maksud, aku ada lebih kurang 30 hari untuk bersedia mengajar fizik dan matematik tahun 2010. persediaan mengajar supaya tahun depan tak kelam kabut.
di samping tu pulak, kena sentiasa update blog nih. sayang pada novel-novel aku. sayang luahan. sayang kawan-kawan yang sentiasa beri sokongan. juga pelawat-pelawat yang sering berkunjung. sayang semua.
sejak dua menjak ni, memang aku kurang masuk post. maaf, ya. tmkh memerlukan perhatian yg bukan sedikit. so, bila aku dah dapat hantar manuskrip kpd pen2u, fulamak... lega! yg jd harapan aku sekarang, semoga novel pertamaku ini mendapat peluang untuk diterbitkan. 
aku sedar, ramai yg membaca tmkh di luahan. permintaan cukup tinggi intuk aku menyambungnya. tp aku harap anda faham, ya. selagi, kata putus penerbit blm aku dpt, kita kena lah diam dulu. macam cursor kat komputerlah! hanging, hehehe!
kpd peminat cs, esok atau lusa aku akan masukkan n3 cs 13. 
dan nanti, aku juga akan masukkan satu lagi novel yg dah lama siap tapi belum aku siarkan. 
harap anda suka dan terus memberikan sokongan.
cheerio. 

Ulasan

  1. Semoga TMKH berjaya dlm penilaian dan ke versi cetak...

    Weh sofi kita dah x sabar nak baca cerita baru awak tu...

    BalasPadam
  2. salam Qimi.
    sofi hantar semalam sbb br siap. thanx a million.... jasamu dikenang.

    sat lg sofi masuk bab 1 terasing. jgn lupa komen, ok.

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.

Catatan popular daripada blog ini

Cerpen: Dia Idaman Jiwa

1
“Hi, boleh aku duduk kat sini?”

Aliah mendongak. Demi terpandang sahaja wajah itu, air mukanya terus berubah. Riak tidak senang ditunjukkan kepada lelaki itu.

“Cepatlah jawab! Senang aje soalan aku tu. Boleh, jawablah boleh...”

“Kalau saya jawab tak boleh?”

Abid terus menarik kerusi yang bertentangan dengan gadis itu.

“Aku tetap duduk sini jugak.” Balasnya sambil tersengih-sengih.

“Macam tak ada tempat lain!”

“Banyak! Sana kosong. Tu, di belakang kau tu pun kosong. Tapi, aku saja aje nak duduk depan kau. Dah sebulan aku cari kau tapi tak jumpa-jumpa. Alhamdulillah, hari ini dapat juga. Kau apa khabar? Sihat?”

Aliah tidak menyahut. Sebaliknya, dia terus menyuap dan kali ini suapannya sengaja dilajukan, tidak lagi menikmati nasi campur yang dimakan. Ketika itu, dia hanya berkeinginan untuk cepat-cepat menyudahkan makan tengah harinya supaya dia dapat pergi dari situ dengan segera. Dia tidak mahu mengadap muka lelaki yang kini sedang berada di hadapannya walau sehebat, sekacak mana se…

Yang Terakhir: Versi Cerpen

1
“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal. Rasanya, selama mereka berkawan, belum pernah walau sekali pun, Khairi memuji gadis yang seorang itu. Gadis yang bernama Izzatul Najiha. Tup tup, hari ini, dia buat keputusan hendak menjadikan Najiha pasangannya semasa majlis kemuncak nanti. Hisy, pelik betul!
“Malu, memanglah aku malu! Tapi aku cuma nak gunakan dia saja. Nak buat Amalina cemburu.” Balas Khairi sambil menyisip air lemon perlahan. Sejuk rasa kerongkongnya bila air itu menerobos masuk ke dalam rongga.
Mata Hafiz buntang. Kepala tergeleng-geleng.
“Kenyataan kau tu lagi buat aku tak faham! Kalau kau nak buat Amalina cemburu, kau patut bawak perempuan lain. Bukan si Najiha yang macam hantu bungkus tu!”
Terlambak tawa Khairi Iqbal mendengar kata-kata sahabat baiknya itu. Hantu bungkus? Si Najiha tu?…

Inikah Cinta? : Versi Cerpen

1

"Ouch!"

Cepat-cepat Janet menghisap jari telunjuk yang terhiris tadi. Setelah kesakitan itu hilang, dia segera membasuh jari itu. Dia kemudian mengelap lalu membalut luka dengan plaster.

"Sakit? Itulah pasal. Mak Nah dah cakap, biar mak Nah aje yang buat tapi Janet degil sangat. Hendak jugak main-main pisau," sindir orang gajinya menyebabkan Janet ketawa besar.

"Inilah yang orang cakap, luka di tangan nampak berdarah. Luka di hati tak siapa tahu. Kan, mak Nah?"

Mak Nah melepaskan keluhan sebelum mencuri pandang ke arah wajah ayu di sisinya yang kini sedang tunduk dan berpaling ke arah lain. Hati mak Nah kini turut melagukan irama sedih yang pasti sedang berdendang dalam hati Janet. Biarpun sudah lama ia berlalu, pasti kenangan itu hadir kembali sebaik rangkap pepatah itu diungkap. Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kisah cinta penuh keindahan. Ke mana hendak dicampakkan?

"Dah enam tahun... dia tentu dah lupakan saya. Tentu dah kahwin…