apa yang nampak, apa yang rasa, apa yang dengar

11.9.09

Tijah? Oh Tijah!

Salam. 




Aku ingin berkongsi satu artikel dengan korang semua. Masa membacanya, aku ketawa mengekeh. Tak baik, kan? Tapi nak buat camne! Bagi aku, artikel tu lucu sangat. Di bawah, aku dah copy-paste kannya dalam post ini. Sudi-sudikanlah membaca. Mana tahu, dapat juga diubat hati korang yang sedang rawan. Ek eleh!


WELL WRITTEN LETTER:  BAHASA MALAYSIA INTO ENGLISH                                               ENJOY!!!!!!!

Tijah budak kampung, tapi bekerja di Kuala Lumpur. Biasalah bila sudah duduk "town", mula lupa asal usul. Pakaian seksi maut, bercinta pula dgn lelaki mat saleh. Ke hulu ke hilir menayang boyfriendnya yg bermata biru. Punyalah eksyen si Tijah, hinggalah suatu hari dia ternampak lelaki Inggeris tadi dgn wanita lain yg lebih cantik dan bergaya daripadanya. Tijah menangis tiga hari tiga malam. Pada malam ke empat, Tijah mengambil sehelai kertas dan menulis surat untuk memutuskan perhubungannya dgn lelaki mat saleh tadi yg baru sebulan dikenalinya.

Begini bunyi surat yg ditulis oleh Tijah binti Kulup Kecil, yg berjaya "dicuri" ...

************ ********* ********* ********* ********* ********* ****************** **

Mike....
I WANT TO BREAK CONNECTION
SAYA NAK PUTUS HUBUNGAN  direct translation......

Saya sudah fikir tentang ini masak-masak. Saya tahu saya tepuk sebelah tangan sahaja.
I have think about this very cook-cook.     I know I clap one hand only.
Betul-betul, saya nampak awak dan dia jalan-jalan sama-sama dekat pekan                 dengan mata saya sendiri
Correctly, I have seen you and she walk-walk together at town with eyes myself.
Awak
pegang tangan dia
You grab hand she.
Awak selalu tanya untuk
minta maaf. Saya tak pecaya lagi pada awak. Awak
You always ask for apology back-back. I don't trust you again! You are
betul buaya
darat.
really crocodile land.
Kawan saya cakap awak
main kayu tiga.   Mula-mula saya fikir kawan saya bohong saya.
My friend speak you play wood three.       First-first I think my friend lie me.
Tapi sekarang saya
faham awak betul betul main kayu tiga.
But now I know you correct-correct play wood three.
Jadi, saya nak
putus hubungan untuk tarik diri dari ini cita tigasegi. Saya faham ini
So, I break connection to pull my body from this love triangle. I know this
keputusan saya ambil sangat betul, sebab awak cinta sangat dia.
result I pick is very correct, because you love she very high from me.
Jadi, saya
putus ini hubungan untuk pergi jauh dari sini. Saya tak nak awak
So, I cut this connection to go far from here. I don't want you to
main-main hati saya.
play-play with my liver.
Saya dah
nangis sampai tak ada mata air lagi fikirkan awak. Saya tak nak
I have been crying until no more eye water thinking about you. I don't want
pisang buah dua kali.
banana to fruit two times.


Selamat jalan...

Safe walk..


Tijah


Ok, dah baca? Camne? Suka? Harap anda semua pun jadi ceria kerananya. Kepada tuan penulis artikel ni, terima kasih kerana menghiburkan kami.


cheerio.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih kerana anda sudi singgah dan sudi komen.